Wednesday

Gambit Saifullah Maki Hamun Blogger Malaysia



Motif maki hamun masih tidak diketahui. Namun, kami syaki Gambit Saifullah mengeluarkan kata-kata yang keras terhadap komuniti blogger ekoran daripada kontroversi video klip Prema Yin tempoh hari. Daripada kenyataan Gambit di Twitter, kami percaya ramai blogger-blogger yang terasa hati dengan sikapnya yang kekwat.

Mungkin, Gambit Saifullah tidak sedar bahawa sebagai seorang selebriti, setiap kenyataannya mempunyai kapasiti yang memberikan impak kepada kerjayanya. Hasil daripada situasi ini, kami percaya Gambit akan hilang lebih ramai peminat, dan

penghormatan daripada orang ramai.

Daripada konteks public relation, selagi boleh kita ingin meminimumkan krisis yang dihadapi dengan mengambil kira pelbagai kemungkinan. Berbudi bahasa tidak semestinya mengaku kalah, sebaliknya boleh membuatkan orang luar lebih menghormati kita.



Dalam kes Gambit, hasil analisis kami mendapati kata-kata berbunyi, “To all the sincere supporters, thank you. To the assholes/bloggers who have nothing else better to do, middle finger on your face bitch!” memberikan impak yang besar kepada komuniti blogger secara umumnya. Ini amat bertentangan dengan konteks public relation, Gambit telah mewujudkan krisis yang tidak disenangi, dan amat susah untuk diperbaiki.





Kenyataan keras Gambit tidak berakhir di situ, dia terus mengeluarkan kata-kata kesat terhadap blogger seperti, “Aku ckp bloggers yg cibai, yg x de kerja. Yg x tau menahu tu asal nak kena terasa? Sbb bloggers yg cibai tu hasut korang?”

Dan, banyak lagi kata-katanya yang lain di akaun twitter Gambit Saifullah, bisa menguris hati ramai peminat. Apa pula pendapat anda?

Sumber: ohbulan.com

2 orang menjawab...:

  1. cet, gee tak amek taw pon sal dye nih.. tu pasal la kot dye tak berapa nak famous walaupon da lame menapak kt industri seni malaysia nih. perangai dye cam ape tah..

    ReplyDelete
  2. die nie x brapa nak fam0us...coz mulot mcm cibai....hampeh...

    ReplyDelete