Tuesday

ramainya blogger dunia

::ramainya blogger dunia..::



Assalamualaikum..

Saya perasan yang bilangan blogger semakin bertambah.Ini satu perubahan yang sangat bagus.Orang kata,blogger ni suka membaca.Lagi-lagi kalau isu yang panas dan hot.Gosip-gosip.Lagi panas kan?Kejap je penuh komen pada entry tu.Ni kan salah satu usaha memupuk sikap suka membaca.Ye ke?

Hari ni saya insap.Semalam saya ditegur oleh cik tunang.Janganlah jadi blogger dunia semata-mata.Tak ada manfaatnya.Kelak, kita akan ditanya.Apa yang kita lakukan ke atas blog kita.Jika kita mensia-siakan blog kita begitu saja, faham-faham je la akibatnya.Takoooott..

Apa itu blogger dunia?Blogger dunia adalah blogger yang menceritakan hal-hal dunia semata-semata.Nasihat saya,buat lah entry yang bermanfaat.Jangan hanya ingin kan keseronokan.Kalau boleh,hindarkan gosip-gosip ni semua.Tak de manfaatnya pun.

Cuba kita contohi blogger-blogger yang memperjuangkan agama Islam.Ada faedah dan manfaatnya.Ini tak,tak habis-habis dengan gosip-gosipnya.Apa yang kita dapat bila bergosip ni?Tarraaaak!Baik tolong promosikan blog pilihan hati ni.Boleh jugak orang kenal.


Tak salah kalau kita menceritakan mengenai hal dunia.Tapi jangan sesekali melupakan hal akhirat.Kita semua tahu,jika kita kejar dunia,pasti akhirat akan pergi begitu saja.Tapi bila kita kejar akhirat,dunia yang akan mencari kita.Faham kan?So,mari kita kejar akhirat!

0 orang menjawab...:

Post a Comment