Monday

Uji Keberanian Mental Anda




Setakat kata-kata motivasi sebenarnya belum cukup untuk meningkat motivasi dan keberanian kita. Kita juga perlu latihan berbentuk fizikal untuk melawan ketakutan kita.
Antara latihan fizikal yang boleh mencabar keberanian kita yang saya pernah mencuba ialah flying fox dan abseiling.


Flying fox.

Ya walaupun lelaki, pada mulanya berasa agak kecut perut juga untuk turun dari ketinggian 30 meter. Ada yang naik tangga pun dah goyang lutut. Tapi selepas saya melawan perasaan takut tersebut dan terjun dengan selamba, rasa best pula. Selepas percubaan pertama saya, saya sentiasa bersemangat untuk mencuba latihan dari tempat tinggi.
Abseiling
Bagaimana pun malam ni, saya mencabar keberanian korang pula. Bukan menguji keberanian fizikal tetapi menguji keberanian mental korang.
Saya post entri ni pukul 1242 am. Cuba anda bertentang mata dengan ‘awek’ di bawah lebih dari 2 minit…
Siapa yang selamba jer tengok gambar di bawah lebih 2 minit, seorang dan tengah malam pula tu.
Lu mmg berani!
:
:
Jika anda ada penyakit jantung. Dinasihatkan jangan scroll down.
:
:
:
Photobucket

0 orang menjawab...:

Post a Comment